پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227221
جوانان بالاي 20 سال مراقب هپاتيت باشند
تاریخ انتشار : 1395/09/16 18:21:14
نمایش : 1152
قانعي اظهار داشت: واکسن هپاتيت B بايد در سه نوبت مختلف تزريق شود و با توجه به قرارگيري بيشتر جوانان بالاي بيست سال در سن ازدواج، تزريق اين واکسن به منظور حفظ ايمني در برابر ابتلا به اين بيماري ضروري است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مصطفي قانعي رييس انستيتو پاستور ايران با تاکيد بر اينکه برنامه واکسيناسيون هپاتيت B از بيست سال گذشته در ايران عملا اجرا شد، افزود: متاسفانه علي رغم وجود آمارهاي قابل توجه مبتلايان به هپاتيت و هشدارهاي مختلف اساتيد علمي در اين زمينه، متاسفانه هيچ يک از جوانان بالاي بيست سال برخلاف تصورشان اصلا واکسن هپاتيت B را در نوزادي و يا دوران کودکي دريافت نکرده اند.
 
وي با بيان اينکه واکسن هپاتيت B به طور کامل و به اندازه کافي در کشور موجود است، تاکيد کرد: اين واکسن در اختيار سيستم واکسيناسيون کشوري قرار گرفته اما همه افرادي که موفق به دريافت اين واکسن نشده اند مي‌توانند در هر زمان و به صورت مستقل براي دريافت و تزريق آن به شعبه هاي مختلف انستيتو پاستور مراجعه کرده و با پرداخت هزينه اي بسيار ناچيز از اين واکسن حياتي بهره‌مند شوند. 
 
رييس انستيتو پاستور ايران با اشاره به آمادگي اين مجموعه براي عقد قرارداد با تمام کلينيک ها، مراکز پزشکي، اورگان‌هاي نظامي و ادارات، ادامه داد: پاستور مي‌تواند به منظور واکسيناسيون همه پرسنل و يا شاغلان اين نهادها و اورگان‌ها و حتي رسانه ملي، واکسن مورد نياز آنها را تامين کند. کل مبلغ پرداختي بابت تزريق واکسن براي هر فرد 11 هزار تومان است.
 
قانعي اظهار داشت: واکسن هپاتيت B بايد در سه نوبت مختلف تزريق شود و با توجه به قرارگيري بيشتر جوانان بالاي بيست سال در سن ازدواج، تزريق اين واکسن به منظور حفظ ايمني در برابر ابتلا به اين بيماري ضروري است؛ زيرا در حال حاضر آزمايش‌هاي پيش از ازدواج معطوف به آزمايش تالاسمي، اعتياد و نظاير آن است در حالي که هپاتيت B در اين ليست قرار ندارد و تشخيص آن با وقفه اتفاق مي افتد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html